vysoká

Ahoj,
vzhledem k tomu, že mi na instagramu přišlo spoustu dotazů ohledně školy, rozhodla jsem se tomu tématu věnovat trochu víc a rozepsat se o tom. Asi si nebudeme lhát, že čas dost letí a ikdyž je teprve září, tak brzy bude před spoustou maturantů stát otázka "Kam půjdu po střední?". Nemůžu vám tady za sebe říct názor na všechny školy, což je asi logický, ale můžu vám tu popovídat o VŠE a doufat, že to některým z vás pomůže :)

JE TĚŽKÉ DOSTAT SE NA VŠE?
Zcela upřímně, bez přípravy to nejde. Já jsem se hlásila na fakultu mezinárodních vztahů, obor mezinárodní obchod (ať se hlásíte na jakejkoliv obor na FMV, přijímačky jsou stejný) a přijímačky byly z matematiky a 2 cizích jazyků (v mým případě němčina a angličtina).
- matematika:
Ekonomka dělá od podzimu kurzy matematiky, kde vás postupně připraví na přijímací zkoušky. Já jsem na tyhle kurzy nechodila, chodila jsem cca od února na Zatlanku, kde byly stejně tak přípravný kurzy na vše, ale vedl je Petr Husar (odkaz zde) a byla jsem maximálně spokojená.
Samozřejmě na kurzy chodit nemusíte, ve výsledku je stejně nejdůležitější příprava, kterou tomu věnujete před přijímačkama. V knihkupectví na Žižkově (přímo v areálu vše) si můžete koupit učebnici, kde jsou kapitoly, který se nacházejí v testech, stejně tak jako tam jsou testy z posledních 2 let (myslím, že to jsou dva roky).
Přijímačky z matiky jsou BEZ kalkulačky, takže je docela nutností znát "pravidla", která v matice jsou. Rádi dávají do testů chytáky, tudíž je vážně lepší třeba 50 testů propočítat, aby vás potom nic nezaskočilo. (ale ono vás v tom stresu stejně něco zaskočí, haha)
- angličtina/cizí jazyk:
Přiznám se, že jestli existují nějaký kurzy na cizí jazyky, tak to nevím. Nicméně přijímací zkoušky z angličtiny jsou na úrovni B2 (druhý jazyk B1). Ty testy nejsou nic těžkýho, především když je dostanete do ruky (jsou ke stažení na internetu, nebo mi jich mám spoustu já, tak můžete napsat) a cvičně si jich třeba 15 uděláte, zkontrolujete podle správných výsledků, vypíšete si chyby. Pak jsou ty přijímačky úplně v klidu zvladatelný. To stejný platí s jiným jazykem.

Zkráceně, není těžký dostat se na ekonomku, ale chce to opravdu přípravu a nezvládnete se na to naučit ze dne na den.

JE TĚŽKÉ SE NA VŠE UDRŽET?
Za sebe si nemyslím, že by bylo těžký se udržet. Mnohem horší je to, že člověk, když přijde ze střední na vysokou, tak není zvyklý na to, že ho nikdo nenutí do studia. Nemáte testy každý týden, zkoušení a podobně. A to je dost velký kámen úrazu, protože pak přijde zkouškový a honíte vše na poslední chvíli. Proto je nejdůležitější, učit se opravdu průběžně. Další věc, kterou doporučuju je, chodit na přednášky. Jo, nebudeme si lhát, je to pěknej voser, ale u některejch předmětů je to fakt potřeba. A za mě je nejlepší, dělat si výpisky sám/sama.
Během semestru jsou průběžný testy, který se píšou cca 7.-9. týden. Když na průběžným testu nahoníte hodně bodů, tak good for you. Poté cca 12.-13. týden se píšou závěrečný testy, když splníte určitej počet bodů, pak jdete k ústní zkoušce. Za sebe doporučuju ty průběžný testy nepodcenit. Můžete na nich nahnat super body, který se vám ve výsledku budou fakt hodit :)

JAK HODNOTÍŠ STUDIUM NA VŠE?
Abych byla upřímná, studium na vše jsem si vybrala převážně proto, že PZ byly z matiky a 2 cj. Ale bych jsem ohledně tý školy skeptická. Nicméně, v průběhu toho roku se toho hodně změnilo. Myslim si, že tahle škola je dobrá pro lidi, kteří třeba nejsou moc na obory jako jsou "humanitní studia" a tak, jestli mi rozumíte. Samozřejmě vás během studia čekají předměty jako je matematika, účetnictví, statistika, apod, což už dost o něčem vypovídá. Jediný, co je na ekonomce problém je, že na zkoušku máte jeden pokus. Pokud dostane 4+, můžete jí opakovat, ale jinak si předmět zapíšete v dalším semestru a ztrácíte kredity.
Každopádně si myslím, že VŠE má skvělej program, pořádá výborný párty na začátku semestru, seznamováky jsou skvělý, máte možnost vyjet na erasmus, work and travel, přidat se Buddy systému. Můžete si vzít na nějakou dobu studenta z jiný země, občas s ním někam vyrazit (jinak bydlí na koleji) a dostanete za to body "zadarmo", který se právě budou skvěle hodit na erasmus. :)


Víc mě asi už nenapadá, co bych mohla říct. Doufám, že jsem zodpověděla co nejvíc šlo, ale kdyby jste měli další otázky, tak se klidně ptejte.

Nathalia

Komentáře

  1. Ahoj, studuji taky na FMV a musím s tebou ve všem naprosto souhlasit. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

The warning signs can feel like they're butterflies.

Tipy a rady: MATURITA