londýn

Ahoj!

Před Brexitem jsme se rozhodli, že vyrazíme na výlet do Londýna. Koupila jsem levně letenky, zařídili jsme airbnb a vyrazili. Vím, že jsem už článek o výletu do Londýna psala, ale zpětně mi nepřišel úplně přínosnej, tak jsem se rozhodla, že se s váma podělím o to, jak jsme to měli teď.

Letenky jsem kupovala přes Kiwi a letěli jsme se společností Ryanair. Změnili podmínky pro palubní zavazadla, takže pokud plánujete cestu s touhle společností, dejte si pozor na kufry/zavazadla, abyste pak na letišti nemuseli platit poplatek, kterej je kolem 600,-.
Já jsem ale všechno zařídila dopředu, takže jsme jeli s jedním kufrem a batůžkem na zádech. Co se týká tipů na levný letenky, tak je asi nejlepší kiwi a nebo skyscanner.

Přiletěli jsme na letiště Stansted, ze kterýho jsme jeli autobusem za cca 8liber (zpáteční kolem 15liber) do centra města - na Liverpool Street. Dobře se dopředu podívejte, na jaký letiště přiletíte a kupte si dopředu lístek na autobus (je levnější). Na letišti jsou kontroly a můžou vám zabrat až půl hoďky, tak počítejte s nějakým zpožděním, abyste pak stihli autobus. Na letišti se taky dají jízdenky koupit, ale jsou tam fronty a je to dražší. Na LP St jsme si zařídili Oyster card, za kterou jsme zaplatili na 3 dny 21 liber (+5 liber záloha na kartu) a vyrazili metrem do Pimlico, kde jsme měli parádní Airbnb.

Vzhledem k tomu, že jsme jeli jen na 3 dny, tak jsme hned od dopoledne courali po městě. Prohlídku jsme začali u Parlamentu, stavili se u London Eye, přešli St James Park, nakrmili veverky a došli k Buckingham Palace. Odtamtud jsme přešli na Trafalgar, prošli Národní galerii a vyrazili do China Town. V China Town se určitě stavte na jídlo, stojí sice kolem 40 liber pro dva, ale stojí to za to. :-)

Z China Town jsme se prošli na Picaddily Square a odtamtud metrem na Oxford Street. Prošli Soho, pár krámů a úplně vyřízení jeli na byt.

Druhý den jsme po snídani, kterou jsem koupila v Greggs (levný a dobrý!), vyrazili přes katedrálu Svatýho Pavla k Millenium Bridge, který jsme přešli a stavili se v Tate Modern. Já moc na umění nejsem, ale pokud vy jo, tak to stojí za návštěvu. Navíc to je zadarmo, tak proč to nenavštívit.

Po Tate Modern naše cesta směřovala k Tower Bridge. Nesměla chybět zastávka na Borough Market, kterej nabízí místní dobroty jako je Fish and Chips, britský čaje, různý freshe, ale taky nějaký sladký dobrůtky!

Přes Tower Bridge londýnskýma uličkama ke Sky Garden. Sky Garden se nachází ve 35. patře a máte odtud výhled na celej Londýn. Je to zadarmo, výhled stojí za to, ale je důležitý si zabookovat vstupenky až 14 dní dopředu, protože je to rychle pryč.
Následovala návštěva Camden Town a Camden Market. O tom, jak mě Camden okouzlil, se zmiňovat nemusím. Barevný baráčky, pouliční prodejci, zpěváci a na trhu opět samý dobrůtky, ale taky super sekáče s opravdu cool kouskama. Asi nemá úplně cenu se o tom všem nějak moc rozepisovat, tohle musí každej zažít sám.

Třetí den byl den odjezdu. Odlítali jsme ale až v 5 odpoledne, takže jsme ještě stihli výlet do Shoreditch, kterej je kousek od Liverpool Street, ze kterýho jsme se vraceli zpět na letiště. Shoreditch je další kouzelná čtvrť Lodnýna, kterou je nutno navštívit! Nachází se tam Old Spitalfield Market, na kterým nejsou sekáče jako v Camden, ale spíš stánky s koženým zbožím, nějakýma šperkama, ale taky s jídlem! Všechny trhy mě okouzlily, každej měl něco do sebe. Takže pokud nebudete vědět, kam v Londýně, určitě se tam zastavte!

Co se týká dopravy a Oyster card - vratná záloha na kartu je 5 liber a na den je kredit cca 7 liber. Když projezdíte 7 liber, pak se kredit zastaví a vy jezdíte zbytek dne “zadarmo”. Dobrý je, že když kartičku vracíte a máte na ní zbytek, vrátí vám jak zálohu tak zbytek peněz, takže se vám i nějaký korunky vrátí a ty pak můžete využít třeba na nějakým trhu :-)

Pokud hledáte podnik, kam vyrazit večer, určitě se stavte v SOHO. Známá londýnská čtvrť, kde jsou sice ceny trochu vyšší, ale posezení i zážitek jsou fajn. Když jsem byla s Bětkou v Londýně v září, navštívily jsme BREEWDOG. Je to poměrně cool podnik s velkou nabídkou piv, ciderů a vín. Na Carnaby St najdete podnik Blues Bar, kde hraje živá hudba a ceny jsou oproti jiným podnikům trochu nižší. Myslím, že ale stojí za to si Soho projít a podle chuti najít podnik, kterej se vám bude nejvíc zamlouvat :-)